Vypadávajú vám vlasy? Spoľahnite sa na prírodu a menej ich zaťažujte upravovaním

Riedke, potrhané, vypadávajúce. Na to si u vlasov sťažujeme najčastejšie. Ich padanie má najčastejšie na svedomí dedičnosť, preto kozmetické prípravky spravidla nič nezmôžu. Vydať sa však môžeme tiež prírodnou cestou za pomoci liečivých účinkov bylín, ktoré sú k vlasom aj pokožke šetrnejšie.

causes_of_hair_loss_1

Človek má na hlave v priemere sto tisíc vlasov – na každý centimeter štvorcový ich pripadá až 120 vlasov. Čím sme však starší, tým sa ich počet znižuje.

Muži to majú horšie

Štatistiky Medzinárodnej spoločnosti pre chirurgickú obnovu vlasov ukazujú, že ľudia prídu o štyridsať percent vlasov ešte pred 35. narodeninami. A s pribúdajúcim vekom ich percento stúpa.

Najčastejšou príčinou sú pritom gény. Spôsobujú premenu mužského hormónu testosterónu na dihydrotestosterón, ktorý sťahuje cievky v pokožke a tie následne oslabujú vlasové cibuľky. Pretože testosterón je prítomný aj u žien, vypadávajú vlasy aj im, aj keď menej ako mužom.

Za vypadávanie vlasov môžu však tiež civilizačné choroby. Vo veľkej miere ich má na svedomí stres. Ten zvyšuje produkciu voľných radikálov, ktoré potom napádajú a oslabujú vlasové cibuľky. Zlé životné prostredie zase nepriaznivo pôsobí na vlasovú pokožku, ktorú vysušuje a nevyživuje. Vlas kvôli tomu nemôže rásť a vypadne.

Na vypadávanie vlasov majú vplyv nielen hormóny, ale aj strava

Veľký vplyv na úbytok vlasov má aj hormonálna nerovnováha spôsobená tehotenstvom, pôrodom alebo menopauzou, ale aj poruchou štítnej žľazy, držaním drastických diét či užívaním hormonálnej antikoncepcie a iných medikamentov, ako napríklad antibiotík či liekov proti zrážaniu krvi.

Posilniť vlasovej cibuľky a zmierniť tým vypadávanie vlasov možno za pomoci vitamínov a stopových prvkov, ako je vitamín B, železo, selén, fosfor, meď a zinok. Dôležitá je teda vyvážená strava, v ktorej sú všetky zmienené výživné látky v dostatočnom množstve obsiahnuté.