Prejedzte sa s raňajkami k štíhlej postave

O raňajkách sa napísalo už mnoho. Ak vašk ešte stále váhate, či ich zaradiť do svojej dennej rutiny, máme pre vás niekoľko dôvodov, prečo tak urobiť hneď na ďalšie ráno.

  • Správne raňajky dodajú energiu na celé doobedie
  • Zvyšujú činnosť mozgu
  • Pomáhajú pri udržiavaní stálej hmotnosti

Naservírujte si správne raňajky

Základná rovnica zdravého chudnutia je správna, ak denný kalorický príjem je nižší ako výdaj. Správne zvolené raňajky zabezpečia správne množstvo kalórií a vás po raňajkách neprepadne chuť na mlsanie.

Čo servírovať na raňajky:

  • Ovsené vločky. Vymeňte sladké cereálie za ovsené vločky s čerstvým ovocím. Znižujú riziká vysokého krvného tlaku, vysokého cholesterolu a pomáhajú predchádzať cukrovke. Ak radi experimentujete, môžete ovsené vločky vymeniť za bezlepkové raňajky, ktoré sú určené nielen pre celiakov. Pridajte mandlové mlieko a už sa ich nevzdáte.
  • Vajíčka. Majú vysoký obsah proteínov, zdravých tukov, minerálov a vitamínov. Vďaka tomu by mali byť pravidelnou súčasťou vašich raňajok. Či už búdú natvrdo, namäkko alebo to bude vajíčko na strateno.
  • Grécky jogurt. Ak vám samotný jogurt nie je po chuti, zájdite pri nákupe k pultu s čerstvým ovocím a vytvorte si vlastný ochutený jogurt. Tie kupované sú zväčša plné kalórií a umelých sladidiel.

Kedy raňajkovať

Napriek tomu, že presný čas, kedy raňajkovať neexistuje, odporúča sa raňajkovať 30 minút po prebudení. Ak sú vaše rána hektické, pristupujte k nim ako k pracovnému stretnutiu – plánujte ich. Okrem zdraýích raňajok budete mať aj chvíľu pre seba.

Ešte váhate?

Vynechávanie raňajok sa veľmi rýchlo môže stať zvykom a hoci šálka dobrej kávy naštartuje váš mozog, vaše telo nebude mať dostatok energie. Či už uprednostníte bezlepkové raňajky alebo grécky jogurt, prajeme vám dobrú chuť!