Chudneme…

Nie ste spokojní s vašim telom? Bojíte sa každého pohľadu do zrkadla? Ukazuje ručička na vašej váhe stále väčšie a väčšie číslo? Je čas na zmenu. Váš životný štýl potrebuje radikálny zvrat, ktorý vám dodá  zdravie, silu a sebavedomie. Jednoduchým riešením je šport spojený so zdravým stravovaním. Vďaka týmto dvom vzájomne prepojeným aspektom fyzickej pohody sa budete cítiť výrazne lepšie, čo sami po čase uvidíte. A to nielen navonok.

belly-2354_1280

Kedy si povedať – a dosť!

Dôležitým ukazovateľom obezity je BMI index. Ak sa dostanete do hranice určujúcej nadváhu, je to jasný signál, že niečo nie je v poriadku. Obezita nie je len vec výzoru, no najmä zdravia. Nadváha je spojená s vysokým rizikom kardiovaskulárnych ochorení ako napr. upchatie žíl krvnou zrazeninou či s arteriosklerózou, ktorú spôsobuje zvyšovanie obsahu cholesterolu na stenách kapilár. Práve preto je potrebné chrániť si svoje zdravie a so svojou váhou niečo zásadné spraviť. Určite ste už aj vy skúsili mnoho diét založených na hladovke. Odborníci a teraz už aj vy nám dáte za pravdu, že takto cesta k zníženiu hmotnosti rozhodne nevedie. Bez pohybu a zdravej vyváženej stravy svoj cieľ nikdy nedosiahnete.

Pohybom k zdravému telu

Šport ponúka veľa možností, ako sa dostať do fyzickej formy a naštartovať dôležité spaľovanie tukov. Máte na výber z veľkého množstva športových aktivít, medzi ktorými si aj vy nájdete tú pre vás. Šport je aj istou formou zábavy, pri ktorej telo vylučuje endorfíny. Ak navyše športujete s kolektívom, zažijete množstvo zábavy a chudnutie sa tak stane radosťou. Vďaka dostatočnej pohybovej aktivite sa bude cítiť fit, plný elánu a oveľa sviežejší. Keďže sa pri záťaži zvyšuje dychová frekvencia, váš organizmus bude viac okysličovaný, čím sa začne proces revitalizácie tkanív. V neposlednom rade vám šport zabezpečí spevnenie tela, keďže pri správnom nastavení pohybových aktivít by sa mal spaľovať najmä tuk. Vaše telo tak bude krajšie, organizmus vitálnejší a omnoho schopnejší odolávať rozličným ochoreniam.

Kvalitná strava – základ úspechu

Spolu so športom je potrebné zosúladiť aj váš jedálniček. Ten by mal obsahovať najmä zdroj kvalitných bielkovín, ktoré sú základnou stavebnou jednotkou pre stavbu svalovej hmoty. Práve ňou chceme nahradiť nie vábivo vyzerajúcu a zdraviu neprospešnú tukovú zásobu vášho organizmu. Základnými surovinami sú preto kvalitné mäso, ryža, mliečne výrobky s nízkym obsahom tuku či celozrnné pečivo alebo cestoviny. Nezabúdajte ani na ovocie či zeleninu, avšak to s nimi ani nepreháňajte. Zo zásady ich nekonzumujte pred cvičením, keďže obsahujú veľa cukru. Telo totiž začína spaľovať tuky, až keď nemá dostatočný prístup sacharidov.